sobota 14. srpna 2010

tvarohovo-citrónový koláč


Tenhle koláč je hrozně jednoduchý. Zamíchat, nalít do formy, dát do trouby. Nic složitého. Originální recept je z 1/2 kg tvarohu, 1/4 kg másla, 1/4 kg cukru, 4 vejce, 1/2 prášku do pečiva, 1 citrónu (nastrouhaná kůra + šťáva), 1 vanilkový cukr, 1+1/2 sáčku vanilkového pudinku. Trochu jsem si upravila poměr použitých surovin:
  • 500 g tvarohu
  • 125 g másla (hery, zlaté hané,...)
  • 200 g cukru
  • 3 vejce
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 1 citrón (kůra + šťáva)
  • 1 vanilkový cukr
  • 2 sáčky vanilkového pudinku
Vše se smíchá dohromady a nalije do vymazané a vysypané koláčové formy. Koláč peču při 180 stupních dorůžova.  Někdy utřu změklý tuk s cukrem a pak přidám ostatní ingredience a někdy tuk rozehřeji a nechám trochu vychladnout a pak přidám k již zamíchaným ingrediencím.

Recept máme až ze vzdáleného Rostocku, kde jsme měli přátele. Je to taková moje vzpomínka na prázdniny u Baltu. V Rostocku se mi moc líbilo a doufám, že se tam ještě někdy podívám.

6 komentářů:

  1. Ditto, madlenky i koláč vypadají úžasně. Mám ráda moučníky, do kterých se dávají citrusy.
    Určitě je vyzkouším.
    Pěkný večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Heleno, díky za pochvalu. Vyzkoušej taky tu původní verzi citrónového koláče, je vážně výborný. Do dneška si pamatuji, jak jsem ho jedla prvně v Rostocku a jak mě ta chuť překvapila, jak se rozplýval na jazyku. A hlavně, je hrozně jednoduchý na přípravu. Pěknou neděli. Ditta

    OdpovědětVymazat
  3. Dito, koláč jsem už vyzkoušela a je to úplná poezie svěží chuti... moc děkuju za inspiraci Mokopa

    OdpovědětVymazat
  4. Mokopo, jsem ráda, že koláč chutná. Je to takový "luxusní" moučník při minimální námaze :-). Ditta

    OdpovědětVymazat
  5. Opravdu v tom koláči nemá být žádná mouka?

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní:
    Ne, je tam místo mouky kukuřičný škrob nebo pudinkový prášek, což je taky škrob. Tenhle koláč není klasická buchta z polohrubé mouky.

    OdpovědětVymazat