čtvrtek 5. srpna 2010

pečená cuketa


Cuketa se dá připravovat na desítky způsobů, na slano, na sladko, dají se jíst její květy a i jako rostlina nevypadá vůbec špatně.
Nevím proč, ale zatím se mi nezdařily "bramboráky" a nějaké ty sladké varianty.
Na pečenou cuketu je třeba olejová marináda, parmezán (Grand Moravia) a sušená šunka (jde to i bez ní).

Marináda:
  • olivový olej
  • sůl (přiměřeně - slaný je sýr i šunka)
  • prolisovaný česnek
  • mletá uzená paprika
Na posypání:
  • strouhaný parmezán
  • nakrájená schwarzwaldská šunka
Cukety podélně rozkrojit na 4 plátky (používám ty malé cukety a ne ty přerostlé obry), potřít po obou stranách marinádou a dát do trouby. Za chvilku, když už se cuketa začíná péct, ji poházet šunkou a parmezánem a čekat na dopečení. Příloha může být bageta, houska, veka, ale já mám ráda chleba, který dám nakrájený na chvilku do vypnuté a vyhřáté trouby.
Do olejové marinády na cuketu se mohou dát místo papriky i bylinky - tymián, bazalka, rozmarína. Mohou být s drceným pepřem a s drcenou chilli papričkou (to jsem dělala pouze jednou a myslela jsem, že snad chytnu - víc jak jedno sousto jsem nespolkla, asi jsem to s chilli i s pepřem trochu přehnala. Na druhou stranu nikdy z marinády nevynechám česnek.

2 komentáře:

  1. Ditto, no mňam, máme stejné chutě. Ještě ji moc rádi grilovanou, potíranou naprosto stejnou marinádou, jako děláte vy a velké oblibě se u nás těší taky cuketový nákyp.
    Pěkný večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Heleno, teď nám doma takhle vyvářím, protože synek odjel prvně na tábor a já mám z toho "nervy". Jinak vkládat takovéto příspěvky těsně před půlnocí je děsný mučení, které musím rázně ukončit odchodem do kanafasu. Přeji dobrou noc a hezký zítřek. Ditta

    OdpovědětVymazat